FANDOM

Jason White - ur. 11 listopada 1973 w Little Rock, amerykański gitarzysta i basista.

Jason White

Historia/Kariera Edytuj

W lecie 1992 roku, White jest chwilowym gitarzystą punkowego zespołu Monsula, którzy grali w Little Rock, w klubie AR Vino jest. Po koncercie Jason koncertował jako gitarzysta zespołu i ostatecznie przeniósł się do Bay Area po rozpadzie Chino Hordy latem 1993. Jako przyjaciel punkowego trio Green Day, pojawił się w wideo When I Come Around, gdzie widać go z dziewczyną. W 1995 roku dołączył do punkowego kwartetu Pinhead Gunpowder po odejściu wokalisty / gitarzysta Mike'a Kirsch (z którym White grał w poprzednim roku w Sixteen Bullets). White dołączył do The Big Cats w 1996 roku, po odejściu basisty tymczasowego Josh'a Bentley'a, i przejął obowiązki gitarowe w 2000 roku po śmierci gitarzystki Shannon Yarbrough. Grupa jest projektem pobocznym wielu muzyków, grających na żywo bardzo rzadko. Ich najnowsza płyta, On Tomorrow, ukazała się w roku 2007. Kiedy wokalista Billie Joe Armstrong założył Adeline Records w 1997 roku, Jason pomógł mu w prowadzeniu jej. On ponownie pojawił się z Armstrongiem na dwóch koncertach Green Day w roku 1999, w których zbierali pieniądze dla Bridge School Benefit. Po wydaniu Warning, Green Day poprosił go, aby pomógł im w trasie jako drugi gitarzysta.

W 2003 roku, rzekomo pod nazwą Balducci, White dołączył do grona członków Green Day na ich projekcie pobocznym The Network. Zespół wydał jeden album Money Money 2020.

Wraz z wydaniem American Idiot, był zobowiązany ponownie grać z zespołem podczas trasy koncertowej albumu. W lutym 2005 roku Jason ożenił się. To rok, w którym White zadebiutował w wideo Green Day "Wake Me Up When September Ends" - po raz pierwszy muzyk spoza trio pojawił się jako wykonawca w wideo Green Day. Pojawia się wraz z zespołem w ich DVD koncertowym Bullet in a Bible w 2005.

We wrześniu 2012 roku White został oficjalnie członkiem Green Day.

Obecnie jest również gitarzystą Foxboro Hot Tubs.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki