FANDOM

Billie Joe Armstrong - urodzony 17 lutego 1972 w Oakland w Kalifornii. Wokalista, gitarzysta, kompozytor i autor piosenek. Współzałożyciel punk rockowego zespołu Green Day, a także członek Foxboro Hot Tubs, The Networks, Pinhead Gunpowder i The Boo.

Billie-Joe-Armstrong 30.jpg

Historia Edytuj

Jego ojciec, Andrew (pochodzenia angielsko-włoskiego), był muzykiem jazzowym i kierowcą samochodów ciężarowych. Matka, Ollie (pochodzenia szkocko-holendersko-irlandzko-hinduskiego), była kelnerką w restauracji Rod’s Hickory Pit, gdzie Billie i jego przyjaciele Mike Dirnt i Brandon O’Lech pracowali będąc nastolatkami. Rod’s Hickory Pit to miejsce, w którym Armstrong i jego zespół Sweet Children zagrali swój pierwszy koncert.

Kariera Edytuj

W wieku pięciu lat zasłynął piosenką Look for Love. W 1986 roku napisał swoją pierwszą piosenkę o tytule Why Do You Want Him, piosenka opowiada o nielubianym przez niego ojczymie. Piosenka została wydana na debiutanckim albumie Green Day – 1.039/Smoothed Out Slappy Hours.

W 1988 roku Armstrong wraz ze swymi przyjaciółmi z dzieciństwa, Mikiem Dirntem (Michael Pritchard) oraz Alem Sobrante (John Kiffmeyer) założył zespół o nazwie Sweet Children. W marcu 1989 r., czyli przed wydaniem pierwszej płyty EP 1.000 Hours, nazwę grupy zmieniono na Green Day. Nazwa ta oznacza w pełni zmarnowany dzień, lub dzień wagarowicza – pomysł na nią nasunął się podczas oglądania Ulicy Sezamkowej, gdyż właśnie w niej takiego zwrotu używano.

W 1990 roku Sobrante opuścił Green Day, został zastąpiony przez perkusistę Tré Cool'a (Frank Edwin Wright III), który wziął udział w nagraniu albumu Kerplunk!.

Instrumenty Edytuj

Armstrong otrzymał swą pierwszą gitarę w wieku dziesięciu lat, była to kopia gitary Fender Stratocaster nazwaną „Blue”. Tego instrumentu używa nadal tak samo jak innych replik gitar tej firmy. Grał na niej podczas teledysków do utworówBasket CaseLongviewBrain Stew/JadedGeek Stink BreathStuck With Me i Minority. Billie Joe Armstrong gra także na zmodyfikowanej czarnej gitarze Fender Telecaster.

Obecnie Armstrong używa przerobionych modeli gitar Gibson Les Paul, włączając Les Paul Junior.

Imieniem Billie’go jest sygnowana seria gitar elektrycznych „Gibson Les Paul Billie Joe Junior Signature”.

Informacje personalne Edytuj

Armstrong poślubił Adrienne Nesser 2 lipca 1994 roku (ceremonia trwała zaledwie pięć minut). Mają dwóch synów: Joseph Marciano (ur. 28 lutego 1995) i Jakob Danger (ur. 12 września 1998).

Adrienne urodziła się 6 października 1969 roku w Minneapolis (Minnesota). Podczas studiowania socjologii na Minnesota State University, spotkała Armstronga. Pierwszy pocałunek z nią zainspirował Billie’go do napisania piosenki 2,000 Light Years Away. W roku 1992 Nesser zaręczyła się z Billym Bissonem z zespołu Janis Figure, lecz ich związek podupadał. Kiedy Adrienne ukończyła college, Armstrong poprosił ją, aby razem z nim wyjechała do Kalifornii i poślubiła go. Adrienne zgodziła się. Ślub odbył się na podwórzu. Przyrzeczenia były złożone w religii protestanckiej, katolickiej i żydowskiej. Adrienne jest współwłaścicielką Adeline Records oraz posiada własną markę ubrań AdelineStreet

Wydany 13 czerwca 2005 roku singel Wake Me Up When September Ends zadedykował swojemu zmarłemu ojcu Andrew Armstrongowi.

Otwarcie mówi o orientacji biseksualnej.

Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki